|
Wychowanie komunikacyjne w KL.III gimnazjum
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1908 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Jest to lekcja wychowania komunikacyjnego w kl. III gimnazjum. Lekcja ta ma na celu powtórzenie i poszerzenie wiadomości z klasy I-III dotyczących przepisów ruchu pieszych i rowerzystów oraz uświadomienie uczniom bowiązku stosowania się do przepisów prawa o ruchu drogowym.
KONSPEKT LEKCJI :WYCHOWANIE KOMUNIKACYJNE W III KLASIE GIMNAZJUM Cele lekcji:
· powtórzenie i poszerzenie wiadomości z klasy I-III dotyczących przepisów ruchu pieszych i rowerzystów; · uświadomienie dzieciom obowiązku stosowania się do przepisów prawa o ruchu drogowym; Metoda:
Eksperymentalno - badawcza metoda empirycznej weryfikacji zdobytych wiadomości.
Typ lekcji:
Lekcja problemowa. Formy pracy:
Praca w grupach 6-osobowych Środki dydaktyczne:
· tablice; · arkusze papieru; · kartki o różnych kształtach (owalne, prostokątne); · koło, chmurki w trzech kolorach;
Czas trwania zajęć:
45 minut. Przebieg lekcji:
Czynności nauczyciela
|
Czynności ucznia
|
1.Wstępna organizacja i przystąpienie do lekcji. 2. Podanie tematu lekcji. 3. Objaśnienie uczniom nowej metody dyskusji za pomocą metaplanu oraz objaśnienie środków dydaktycznych: a) nauczyciel objaśnia metaplan narysowany na tablicy z kształtami i opisem obszarów mających następujące tytuły: · "Jak jest" - opis aktualnego stanu na kartkach w kształcie koła, · "Co należy" - opis stanu idealnego na kartkach w kształcie koła, · "Dlaczego nie jest tak, jak należy" - opis rozbieżności między stanem idealnym a aktualnym - na kartkach w kształcie owalu, · "Wnioski" - co należy zrobić, aby doprowadzić do stanu idealnego na kartkach prostokątnych; b) nauczyciel objaśnia, że problem zawarty w temacie uczniowie rozwijają na podstawie swoich spostrzeżeń, zachowań i zdobytych wiadomości w kl. I-III. 4. Podział klasy na grupy. Nauczyciel udziela dodatkowych objaśnień i korekt grupom. 5. Po zakończeniu wywieszania wniosków przez uczniów przystępuje do omawiania powstałych metaplanów: · każdy metaplan jest omawiany oddzielnie i szczegółowo, · podczas omawiania uczniowie zgłaszają swoje uwagi i zadają pytania związane z ruchem drogowym; 6. Nauczyciel udziela bardzo szczegółowych odpowiedzi na pytania zadane przez uczniów podkreślając, że każdy uczestnik ruchu drogowego ma obowiązek stosowania się do przepisów prawa o ruchu drogowym. 7. Ogłoszenie konkursu na najlepszy plakat o tematyce "moje zachowanie na drodze" (plakat uczniowie wykonują w domu)
|
Uczniowie zapoznają się ze sposobem tworzenia metaplanu (graficzny skrót dyskusji) oraz z pomocami dydaktycznymi (ich kształty, kolory i przeznaczenie)
Uczniowie zajmują miejsce w grupach i przystępują do dyskusji notując wnioski na odpowiednich kartkach tematycznych. Uczniowie przyczepiają do tablicy magnetycznej w odpowiednie obszary tematyczne swoje wnioski. Uwaga! Każda grupa ma swoją tablicę magnetyczną
Po omówieniu uzyskanych odpowiedzi uczniowie przepisują swój grupowy metaplan na kartkę formatu A4
|
Opracowała: Danuta Grzyl
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|